29 Ocak 2012 Pazar

BUNLARDA YAĞ YAKTIRAN EGZERSİZLER:)






En çok yağ yaktıran 5 egzersiz:

1-Kardiyo: Kardiyoya örnek verecek olursam hızlı tempolu yürüyüş. bisiklete binmek, spor salonundaki sky walking denilen bir alet vardır o çok etkili ve kikboks. Kardiyo yapmak saatte yaklaşık 700 kalori kaybetmenizi sağlar. Bunlar kalbi çalıştıran kardiyovasküler egzersizlerdir ve yağlarınızı yakmanızı sağlar. Yürüyüş mükemmel bir egzersizdir. Düzenli, tempolu yürüyen insanlar yağlarından ve sarkmalarından kolaylıkla kurtulabilir. Kısa süreli yürüyüşler çok fazla etkili olmaz. Yürüyüşlerinizi mutlaka en az 30 dakika yapmalısınız, çünkü yürümeye başladığınızda vücut ilk 20 dakika karbonhidratları yakar, ve 20 dakikadan sonra yağ yakımı başlar. Yani 20 dakikadan sonra her yürüdüğünüz süre sizin için dahada faydalı olacaktır.

2-Koşma: Koşmakta en fazla yağ yaktıran egzersizlerdendir. Koşma ile saatte yaklaşık 700 kalori harcarsınız.

3-İp atlama: İp atlamak hem herkesin evinde kolaylıkla yapabileceği hemde en çok yağ yaktıran egzersizlerdendir. İp atlayarak vücudunuzdaki çoğu kası çalıştırmış olursunuz. Bununla bir saatte yaklaşık olarak 500 kalori harcarsınız.

4-Karate: Karatede çok yağ yaktıran egzersizlerden, bir karate kursuna giderek hem eğlenceli vakit geçirebilirsiniz hemde fazlasıyla efor sarfettiğiniz için çok fazla yağ yakabilirsiniz. Karate ile saatte yaklaşık 500 kalori harcarsınız.

5-Kayak: İşte hem eğlenceli hemde inanılmaz yağ yakacağınız bir spor. İmkanı olanlar için hem bir hobi hemde bir yağ yakma sporu. Kayak ile yorulduğunuzu bile anlamadan saatte yaklaşık 470 kalori harcarsınız.


İşte bunlar en çok yağ yaktıran egzersizler. Bunların dışında daha öncede belirttiğim gibi yağları yakmak için ağırlık çalışmasıda yapabilirsiniz. Unutmayın nekadar çok kasınızı çalıştırırsanız okadar çok yağ yakıp, kilolarınıza veda edersiniz. Benim spor hocalarımdan öğrendiğim birşeyide söylemeden geçmeyeyim; fazla kilosu olanlar sadece ağırlık çalışmamalı kardiyo ile birlikte bunu yapmalılar. Çünkü önce var olan yağlarınızdan kurtulmanız daha doğru olacaktır.








5 yorum:

  1. pilates de sıkılaşmak konusuna çok etkili Sezin Hanım...Özellikle reformer denilen aletle yapılan pilates çok etkili bunu yapmış biri olarak tavsiye ederim:))

    YanıtlaSil
  2. koşu bandında günde 40dk. yürüyüş çok etkili ve sonrasında yapılan sıkılaştırma hareketleri..bende bunu tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
  3. Bilgiler için teşekkürler Sezin hanım..
    bende 3 ayda 10 kilo vererek doğum kilolarımdan kurtuldum 57 kilo oldum,akşam 8 den sonra yemedim ,kola ve nutellayı kestim,zaten kendiliğinden yağlar gitti
    haftada 3-4 gün bisiklet çevirdim 300-600 cal.arası....
    çokta zor olmadı bu kadar kolay verebileceğimi düşünmemiştim:)arada pilateste yapmıştım göbek için çok faydasını gördüm,oğlum 4.5 kilo doğdu,karnım ikiz karnı gibiydi ve şuan hiç karnım yok,azim çok önemli,kesinlikle kafada işi bitirince vermek zor değil...

    YanıtlaSil
  4. felaket kilo aldim 56 dan 65 ciktim -.- bu karda kisda evde yapabilecegimiz egzersiz hereketleri icinde bi yazi isteyebirmiyim :)

    YanıtlaSil
  5. Seziiin selam;)hoş geldin aramıza;)bizede gel sevgiler;)

    YanıtlaSil